Članci, Članci iz Đulistana

Korišćenje Mind Map-a za čitanje razumevanja

Upotreba Mind Maps u klasi korisna je prilikom rada na svim vrstama vještina. Na primjer, učenici mogu koristiti Mind Map kako bi brzo snimili suštinu članka koji su pročitali. Još jedna odlična vežba koristi Mind Maps za učenje rečnika . Mind Maps obezbeđuju mehanizam vizuelnog učenja koji će pomoći učenicima da prepoznaju odnose koje mogu propustiti u linearnoj vrsti aktivnosti. Čit mapiranja nečeg podstiče pojedinca da stvori unutrašnje priče o priči.

Ovakav pristup će pomoći učenicima u veštinama pisanja eseja, kao i boljem razumevanju čitanja zbog pregleda od 30.000 stopa koje će dobiti.

Za ovu lekciju, pružio sam nekoliko varijacija u korišćenju Mind Maps za vežbe. Sama lekcija bi se lako mogla proširiti u aktivnosti domaćeg posla i preko više klasa u zavisnosti od toga koliko umetničkog elementa ohrabrite studente da pruži. Za ovu lekciju, II sam je napravio jednostavnu mapu kao primer za kurs za čitanje viših nivoa koristeći roman Ne želite da pročitate ovo, gospođo Dunfri Margaret Peterson Haddiks.

Mind Map Plan lekcije
Cilj: čitanje pregleda i razumijevanje obimnih materijala za čitanje

Aktivnost: Izrada Mape razmišljanja tražeći od studenata da kreiraju pregled priče

Nivo: Srednji do napredan

Pregled:

Uvesti koncept Mind Map-a tako što ćete pokazati učenicima Mind Maps objavljene na mreži. Samo idite na Google i pretražite “Mind Map” i naći ćete puno primera.
Pitajte učenike kakvu vrstu stvari bi pozajmili na mapiranje umova. Nadamo se da će studenti doći do raznih kreativnih upotreba. U suprotnom, predložio bih upute na jednostavne primere kao što je rečnik o kući ili odgovornosti za posao.
Kao razred, stvorite mapu razmišljanja priče o kojoj trenutno radite. U ovom primeru, objavio sam pregled jedne od mojih knjiga ovaj izraz.
Počnite sa glavnim znakom. Zamolite učenike da identifikuju glavne oblasti života tog karaktera. U ovom slučaju klasa je izabrala porodicu, prijatelje, rad i školu.
Pitajte učenike o detaljima svake kategorije. Ko su ljudi? Koji događaji se događaju? Gde se priča odvija?
Kada ste dobili osnovni pregled, zatražite od studenata da ili izvuku mapu na papir ili da koriste softver Mind Mapping (preporučujem Free Mind, open source program).
Zamolite učenike da popune Mapu razmišljanja uočavajući odnose, glavne događaje, poteškoće i slično za svaku od kategorija.
Koliko duboko tražite od učenika da uđu u priču zavisi od toga šta se preispituje. Za analizu, verovatno je najbolje držati stvari relativno jednostavnim. Međutim, ako ovo koristite za pregled poglavlja, individualni karakter može biti mnogo dublje.
U ovom trenutku u vežbi možete zatražiti od studenata da pregledaju čitanje na različite načine. Evo nekoliko predloga:
Koristite mapu da biste razgovarali o odnosima između likova, mesta itd. Partnerima. Svaki učenik može izabrati jednu ruku karte kako bi se detaljno raspravljalo.
Koristite mapu kao pisanu aktivnost tražeći od studenata da napišu prateći objašnjavajući tekst na mapi.
Zamolite učenike da stvarno iskopiraju detalje mapiranjem jednog ili dva kraka mape.
Budi umetnički i obezbedite skice za svoju kartu uma.
Specijalizirajte na pozadini odnosa predstavljenih koristeći modalne glagole verovatnoće .
Fokusirajte se na gramatičke funkcije kao što su vremenske prilike postavljanjem pitanja o odnosima u različitim vremenima.
Učenici upoređuju i kontrastaju mape koje stvaraju.

Izvor:bs.eferrit.com

Back to list

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *