Članci, Članci iz Đulistana

Kako organizirati svoje vrijeme u 4 koraka

Stalno si u žurbi, radiš deset stvari odjednom, pucaš po šavovima… a i dalje ništa ne stigneš?

Nisi sam.

Malo tko zna učinkovito organizirati svoje vrijeme i postići balans između obaveza i zabave. Ali to ne znači da je nemoguće.

Bilo da si na fakultetu ili u srednjoj, sad je pravo vrijeme za usvajanje organizacijskih navika.

One će ti olakšati životi, ali i pomoći da nađeš vrijeme za sebe čak i u pretrpanom rasporedu!

Otkrij kako organizirati vrijeme i ostati dosljedan svom novom rasporedu.

 

Zašto je važno isplanirati svoje vrijeme?
Znaš one uspješne studente koji briljiraju na faksu, često izlaze, učlanjeni su u 5 klubova, a još imaju vremena i za sebe?

Koja je njihova tajna!? Dobra organizacija.

Evo zašto je tako važno isplanirati svoje vrijeme:

Brže i lakše ćeš ostvariti svoje ciljeve
Imat ćeš više vremena za sebe
Povećat ćeš svoju produktivnost
Imat ćeš više kontrole nad svojim životom

4 koraka do dobre organizacije
Istina je da dobra organizacija zahtijeva nešto vremena. No, jednom kada definiraš svoj plan, s lakoćom ćeš ga pratiti svakog dana.

Samo je potrebno malo planiranja i razmišljanja unaprijed!

Kako biste lako isplanirali svoj dan i vrijeme, podijelili smo proces organizacije na 4 koraka. Pa zakoračimo!

Revizija vremena
Prije nego što možeš pravilno organizirati svoje vrijeme, prvo utvrdi na što ga trenutno trošiš. Napravi listu svojih aktivnosti tijekom dana.

Većina studenata i učenika dan troši na sljedeće aktivnosti:

škola ili fakultet
učenje
treninzi
vrijeme za sebe
vrijeme za obitelj i prijatelje
Kada si napravio popis, odredi koliko ti vremena odlazi na svaku aktivnost. Budi što precizniji—sat vremena u danu, 20 minuta, 30 sekundi?

Sve te informacije će ti trebati kad budeš kreirao svoj plan tako da bi bilo najbolje da ih zapišeš i spremiš.

 

Definiraj prioritete
Reality check: ne možeš ostvariti baš sve što želiš.

Često precjenjujemo vrijeme kojim raspolažemo. Ili, suprotno, podcjenjujemo koliko će nam vremena trebati za neki zadatak.

To nije dobar početak planiranja.

Budi iskren sa samim sobom i realno procijeni vrijeme koje imaš.

Zatim odredi što sve moraš obaviti, a potom kreni s rješavanjem prioriteta.

Kako pravilno odrediti prioritete?
Ako ne znaš kako odrediti svoje prioritete, slijedi ove korake.

Prvo, što su prioriteti?

Prioriteti su stvari koje trebamo obaviti prije drugih stvari jer su hitne i/ili važne.

Sad imamo dva faktora kojima ćemo pravilno odrediti prioritete:

Hitne stvari – stvari koje moramo obaviti do određenog, bliskog roka
Važne stvari – stvari koje ti pomažu u ostvarenju ciljeva ili predstavljaju zadovoljstvo
Zadatke označi prema tome koliko su hitni i važni:

HITNO
VAŽNO
1 = jako hitno
A = jako važno
2 = srednje hitno
B = srednje važno
3 = nije hitno
C = nije važno
Stupnjeve hitnoće i važnosti označi slovima i brojevima.

Svim svojim zadacima i obavezama pridruži jedan broj i slovo.

Tvoji prioriteti imaju oznaku A1. To su i jako važne i jako hitne stvari pa ih trebaš obaviti čim prije.

PAZI!

Učenici često padnu u zamku koju zovemo borba s vjetrenjačama.

Misle da su svi hitni zadaci njihovi prioriteti. U stvarnosti, često su takvi zadaci u potpunosti nevažni.

Primjer: Hitno moram kupiti novu haljinu za ljeto.

Hitni, ali nevažni zadaci samo crpe tvoje dragocjeno vrijeme, a neće ti pomoći ostvariti ciljeve. Stoga, trebaju li ti oni doista biti prioriteti?

Ne možeš stići sve, ali možeš se organizirati i postići više važnih stvari.

Dakle—prvo rješavaj zadatke koji su i važni i hitni. Ne dopusti rokovima da te zastraše!

 

Kreiraj plan
Mnogim učenicima se ne da planirati: To je samo dodatan gubitak vremena i energije!

Ali, plan nam pomaže utvrditi:

kako trošimo vrijeme
kada ćemo obavljati aktivnosti
točno određeno vrijeme koje će nam trebati da izvršimo zadatke
Bez plana smo izgubljeni i samo nagađamo gdje naše vrijeme zapravo odlazi.

Uvijek počni sa zapisivanjem zadataka.

Ako nemaš rokove, definiraj ih sam:
Učenje za maturu iz hrvatskog – do 17. 5.

Zatim “velike” ciljeve razbij na manje korake koje moraš poduzeti da bi ostvario cilj:

pročitati Crnog mačka
ponoviti stilske figure
vježbati nezavisno-složene rečenice

Sada konačno možeš rasporediti ove manje korake po danima.

Također odredi koliko ćeš vremena potrošiti na pojedinu aktivnost svakog dana:

Ponedjeljak
Utorak
Srijeda
Četvrtak
Petak
16:00 – 18:00

čitati Crnog mačka + bilješke

16:00 – 18:00

čitati Crnog mačka + bilješke

16:00 – 18:00

završiti Crnog mačka + preletjeti bilješke

06:00 – 07:00

ponoviti stilske figure

15:00 – 15:30

Marija me ispituje stilske figure

 

“Izdresiraj” svoju disciplinu
Tvoj plan je gotov. No, da bi osigurao da ćeš ga se i pridržavati, trebat će ti samodisciplina.

Znamo, znamo… to je tako teško!

Zato izdvajamo dvije taktike kojima se možeš poslužiti kako bi lakše odolio iskušenjima.

Ukloni sve distrakcije (Ili: vrijeme je za čišćenje!)

Vrijeme je da se riješiš glupih izgovora poput ovo je moj kreativni nered ili bolje funkcioniram u džumbusu.

Ako je tvoje radno mjesto neuredno, dokazano je da će ti ono smanjiti koncentraciju, motivaciju i sposobnosti učenja.

Stoga se bacaj na čišćenje!

Ako čuvaš nepotrebne stvari, izbaci ih ili doniraj.

I sve što ostaviš treba biti uredno. Nađi dom—ladicu, ormar, poseban spremnik, staru kutiju—za svaku stvar.

Na kraju ove akcije čišćenja, tvoja radna površina treba biti čista i prazna.

Koristi pametne aplikacije

Ako je tvoj najveći problem koncentracija, imamo tri super aplikacije za tebe:

1. Pomodoro Assistant

Pomodoro je taktika učenja: učiš 25 minuta, a onda imaš kratku pauzu od 5 minuta. Nakon četiri runde učenja, dobijaš pauzu od 15 minuta.

Ne zvuči strašno, zar ne?

Ova kul ekstenzija za Google Chrome ti dodatno olakšava praćenje vremena. Samo klikni na ikonicu i ona ti automatski štopa vrijeme i određuje pauze:

pomodoro extension

Kul je i to što će ti ekstenzija točno pokazati koliko si vremena potrošio na učenje:

pomodoro application

Pomodoro tehniku možeš koristiti i za druge aktivnosti osim učenja ako ti nedostaje motivacije.

2. StayFocusd

Ako se teško odvajaš od društvenih mreža, StayFocusd je ekstenzija za tebe.

Ona ima poseban prozorčić u koji se upisuju stranice koje želiš blokirati:

stay focusd application

Da ne bi doživio prevelik šok odjednom, možeš sam odrediti koliko vremena smiješ potrošiti na stranicama na tvojoj blacklisti.

(I ne, nema maksimuma. Računa se na to da će korisnik sam iskreno odrediti koliko bi vremena trebao potrošiti na stranici.)

3. Trello

Ako radiš na milijun stvari odjednom i ne prolaziš način na koji bi ih pregledno mogao organizirati, Trello je za tebe.

Trello nije još jedna aplikacija za pravljenje to-do lista. Ona je toliko više od toga!

Svoju Trello ploču možeš preletjeti u sekundi. Super je i za zapisivanje kratkih bilješki.

Evo kako možeš organizirati svoju ploču, bez obzira na koliko projekata radiš:

trello application

 

Ove su tri stvari najbitnije…
Za uspješnu organizaciju vremena potrebne su tri ključne stvari: namjera, struktura i fokus. No, te iste stvari—možemo ih zvati i vještinama—dobro će ti doći čak i prije nego počneš planirati:

tri kljucne stvari za dobru organizaciju

Namjera
Namjera je ono što planiramo učiniti. Ona podrazumijeva našu svjesnu odluku. Suprotna je nepromišljenosti i nemarnosti.

Umjesto nepromišljenog trošenja vremena, organizacijom ćeš trošiti vrijeme na ono što ti odlučiš!

Tako ćeš svoj dan uvijek moći posvetiti aktivnostima koje ti pomažu ostvariti ciljeve, a ne onima koje samo gutaju tvoje vrijeme.

Ali, utvrditi namjere važno je i prije nego što počneš planirati svoj dan. Razmisli o sljedećim pitanjima:

Što želim postići u danu?
Što je moj dugoročni cilj?
Na što ne želim trošiti svoje vrijeme? (Hint: društvene mreže su uvijek dobar izbor!)

Struktura
Planiranjem svakog dana ćeš u svoj život uvesti više strukture; no, zašto je to bitno?

Struktura će se pozitivno odraziti na tvoj cjelokupni lifestyle:

imat ćeš osjećaj kontrole
imat ćeš više vremena za sebe
lakše ćeš uvesti “zdrave” navike
prestat ćeš odugovlačiti s izvršavanjem svojih obaveza
bit ćeš pod manje stresa jer ćeš imati strukturu na koju se možeš osloniti
Bitno je i da imaš osjećaj za strukturu prije planiranja. Tako ćeš lakše i bolje strukturirati svoj dan.

Fokus
Kada budeš definirao što sve trebaš obaviti svaki dan, izoštrit ćeš svoj fokus.

Sve manje će te privlačiti aktivnosti koje ne doprinose tvojim ciljevima.

Možemo o tome i poetski: znat ćeš točno gdje putuješ pa te zaobilazne rute neće zanimati.

Ako imaš fokus i prije organizacije, znat ćeš kako bi htio provoditi vrijeme i lako ćeš izbaciti sve što nije u skladu s time, bez žaljenja.

 

Izvor:levelup-instrukcije.hr

Back to list

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *